Medewerker Bijzonder Beheer

  • 32 to 40 hrs
  • Hybrid working
  • Amsterdam

Jouw rol

Als Bijzonder Beheer medewerker bij Lloyds Bank ben je verantwoordelijk voor het beheer van een klantportefeuille met betalingsachterstanden. Jouw doel? Om klanten in financiële problemen te helpen, het bedrag aan betalingsachterstanden te verlagen en een eventuele restschuld te minimaliseren. Dit doe je voor zowel hypotheken, als consumptieve leningen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het gehele proces: van de eerste herinnering, tot het helpen van klanten in financiële problemen, of de gedwongen verkoop van het onroerend goed en het incasseren van een eventuele restschuld. Je neemt altijd de beste beslissing in het belang van de klant en de bank. Hierbij hou je rekening met zowel de verschillende omstandigheden, als de relevante wetgeving en het kredietbeleid.

Solliciteren

Jouw verantwoordelijkheden

  • Goede relaties beheren en onderhouden met externe partijen zoals makelaars, deurwaarderskantoren, notarissen en advocaten
  • Gegevens en relevante informatie over achterstallige betalingen nauwkeurig beheren en zodanig bijhouden dat deze direct beschikbaar en controleerbaar zijn
  • Het verstrekken van managementinformatie op verzoek
  • Achterstandsdossiers effectief beheren, van opening van een dossier tot het treffen van regelingen en afspraken met klanten. Beoordeling van de omstandigheden van klanten, bekijken van de financiële situatie en aanbevelingen doen (zoals herstructurering). Ook ben je verantwoordelijk voor de late fase van het achterstandsbeheer en eventueel gedwongen verkoop van een onroerend goed
  • Waar nodig huisbezoek brengen aan klanten in financiële problemen om de situatie en omstandigheden te kunnen beoordelen
  • Optreden als wettelijk vertegenwoordiger van de bank bij rechtszaken of veilingen
  • Zorgdragen voor een minimale restschuld en verlaging van een restschuld na verkoop of veiling van een onroerend goed
  • Ondersteuning bij audits door het verstrekken van informatie en gegevens

Jouw team

Deze functie valt binnen de afdeling Collections & Recoveries (C&R) van Lloyds Bank in Nederland, onderdeel van de grotere afdeling Operations.

Over Lloyds Bank

Over Lloyds Bank

Lloyds Bank GmbH maakt deel uit van Lloyds Banking Group, een financiële instelling met een grote klantenkring in het Verenigd Koninkrijk en andere delen van de wereld. Samen met ons kantoor in Berlijn vormen we Lloyds Bank GmbH. Samen hebben we meer dan 500 collega's.

We streven ernaar om het goede voorbeeld te geven in de gedurfde beslissingen die we als bedrijf nemen: van waar en hoe we investeren, tot de producten en diensten die we aanbieden, en natuurlijk de werkplek die we creëren. We zijn altijd opzoek naar nieuwe manieren om samen te werken met mensen, gemeenschappen en bedrijven, om altijd mee te kunnen evolueren met hun behoeften. 

Bij Lloyds Bank GmbH spelen we een belangrijke rol in het leven van mensen. Door de producten die we aanbieden, maar ook door hoe we opereren. We financieren je hypotheek, houden je spaargeld veilig en bieden een persoonlijke lening aan als je deze nodig heeft. In Amsterdam doen we dit met een enthousiast team van ongeveer 200 collega's van allerlei verschillende nationaliteiten. En met een betrokkenheidsscore van 93% vinden collega's ons een echte 'Great Place to Work'!

Met onze grote ambities zijn we op zoek naar nieuwe collega's die frisse ideeën zullen brengen om ons te helpen groeien!

Jij en jouw ervaring

Vaardigheden en Capaciteiten
  • Je bent enthousiast, energiek en vrolijk;
  • Je hebt goede telefonische en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Je hebt een Customer First mentaliteit;
  • Je bent stressbestendig;
  • Je bent proactief en hebt een hands-on mentaliteit;
  • Je hebt goede kennis van Nederlandse taal.
Kwalificaties
  • Om deze rol eigen te maken ben je in bezit van je WFT Basis.

Kennis en Ervaring
  • Het hebben van je WFT Consumptief Krediet is een pré.

Wat we jou bieden

Naast het werken in een leuk team met gezellige collega’s bieden wij ook:

  • Een rol voor 32 tot 40 uur per week met een marktconform salaris
  • Een arbeidsvoorwaardelijk pakket met goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder:
  • 30 vakantiedagen (of 240 uur) per jaar (gebaseerd op een fulltime dienstverband)
  • Een 13e maand, deze kun je of maandelijks of een keer per jaar in december laten uitbetalen
  • Deelname aan onze collectieve zorgverzekering met korting
  • ‘SWAP DAYS’ waarbij je Nederlandse nationale feestdagen kunt ruilen voor een andere dag naar keuze
  • Om je helpen gezond te blijven, stimuleren wij je om lid te worden van een sportschool van jouw eigen keuze via bedrijfsfitness
  • Leer je collega’s persoonlijk kennen op een van onze connection events die elk kwartaal plaatsvinden

We hechten ook waarde aan jouw work-life balance, dus bieden wij:

  • Hybride werken: werken op welke plek je maar wilt, zelfs vanuit een ander land binnen de EU
  • Een complete thuiswerkplek

Jouw recruitment proces

Je recruitment proces bij Lloyds Bank

Are you ready to join our journey?

Herken jij jezelf en hebben wij je interesse gewekt? Dan willen wij graag kennismaken met jou! Stuur je CV met motivatie naar: recruitment@lloydsbank.nl, of gebruik het sollicitatieformulier op onze website.

We hopen je snel als nieuwe collega te kunnen verwelkomen! 

Solliciteren