Uw woning verbeteren of een auto kopen? Bij Lloyds Bank vraagt u eenvoudig een persoonlijke lening aan voor meerdere bestedingsdoelen.
Tijdelijke stop op nieuwe aanvragen
Wij werken hard aan een nieuw digitaal platform voor onze persoonlijke leningen. Daarom kunt u vanaf 9 november 2024 tijdelijk geen nieuwe persoonlijke lening bij ons aanvragen. Heeft u al een persoonlijke lening bij Lloyds Bank? Dan verandert er niets voor u. Uw lening loopt gewoon door en onze Service Desk Lenen staat voor u klaar bij al uw vragen en verzoeken.
Delen van uw gegevens
U vraagt de persoonlijke lening aan via een tussenpersoon.
Na het doen van de aanvraag kunt u alle benodigde gegevens met ons delen via de Lloyds Bank Verzamel app. Dit is veilig, snel en gemakkelijk. Alles gaat digitaal, u hoeft geen papieren documenten aan te leveren.
Bekijk deze korte video om te zien hoe het werkt.
Hoe vraagt u de persoonlijke lening aan?
U kunt de lening aanvragen via een van de tussenpersonen die met ons samenwerken.
Geef het gewenste leendoel en het leenbedrag van de lening door aan uw tussenpersoon. Uw tussenpersoon berekent uw mogelijkheden en vraagt de lening digitaal voor u aan.
Uw tussenpersoon stuurt u ons renteaanbod en een link. Download de Lloyds Bank Verzamel app en verzamel online uw gegevens bij websites van de overheid en de bank waar u uw betaalrekening heeft. U hoeft dus niet op zoek naar documenten. Hou hiervoor uw DigiD en inloggegevens van uw bank bij de hand. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie over welke (persoons)gegevens wij van u verwerken.
App downloaden
Wij beoordelen uw aanvraag met de gegevens die u met ons heeft gedeeld. Dit duurt maximaal 5 werkdagen. Is alles in orde? Dan ontvangt u een e-mail van ons dat u de overeenkomst digitaal kunt ondertekenen met iDIN.
Lees alle informatie die u van ons ontvangt zorgvuldig door. Dit zijn de leenovereenkomst, de voorwaarden, het standaard informatieblad (ESIC) en de dienstenwijzer. Is er iets onduidelijk? Dan kunt u uw vraag stellen aan uw tussenpersoon. Wilt u de lening afsluiten? Onderteken de overeenkomst dan digitaal met iDIN. Met iDIN kunt u zich online identificeren via uw eigen bank en rechtsgeldig documenten ondertekenen.
Hebben wij de ondertekende overeenkomst van u ontvangen? Dan maken wij het geld binnen 1 werkdag over naar uw rekening.
Transparante voorwaarden
Lloyds Bank gelooft in duidelijke en gunstige voorwaarden. Bij ons weet u van tevoren precies waar u aan toe bent. Het leenbedrag, de rente en de looptijd liggen vast. De totale kosten van de lening bestaan uit het leenbedrag en de te betalen rente. U kunt altijd aflossen zonder dat u hiervoor een extra vergoeding moet betalen. De bedragen die u heeft afgelost, waaronder de bedragen van extra aflossingen, kunt u niet meer opnemen.
Betaal ik kosten voor het afsluiten van de lening?
Voor het afsluiten van de persoonlijke lening betaalt u ons geen kosten. Wij betalen de tussenpersoon voor zijn bemiddeling. Een tussenpersoon mag u dus geen rekening sturen voor bijvoorbeeld bemiddelingskosten, administratiekosten of een abonnement. Wel mag de tussenpersoon u kosten in rekening brengen voor advies over verzekeringen bij de lening. Bijvoorbeeld over een arbeidsongeschiktheidsverzekering, overlijdensrisicoverzekering of werkloosheidsverzekering, Hiervoor moet hij eerst uw toestemming hebben. Ook moet hij u vooraf laten weten hoeveel dit advies kost.
Mijn Lening
U kunt uw lening beheren via Mijn Lening. Hier vindt u alle informatie over uw lening en kunt u wijzigingen doorgeven en aflossingen doen. Mijn Lening wordt tijdens het aanvraagproces automatisch voor u aangemaakt.
Lenen bij een duurzame bank
Lloyds Banking Group besteedt veel aandacht aan duurzaamheid. Wij werken CO₂-neutraal, bieden onze klanten mogelijkheden voor verduurzaming van hun woning en hebben een verantwoord investerings- en beleggingsbeleid. Wij hebben daarbij oog voor mens, dier en natuur.
Vind uw antwoord in de veelgestelde vragen
Hoe lang heb ik om de aanvraag te ondertekenen na het verstrekken van de gegevens?
Met de Lloyds Bank Verzamel app verzamelt u uw persoonlijke en financiële gegevens. Met deze gegevens kunt u de lening aanvragen. Na het verstrekken van uw gegevens, heeft u nog 14 dagen om de documentatie te bekijken en te ondertekenen. Het is belangrijk dat u alle tijd neemt die u nodig heeft om alles goed te lezen en eventuele vragen te stellen aan uw tussenpersoon. Heeft u langer nodig? Dan kan uw tussenpersoon na die 14 dagen een nieuwe aanvraag indienen.
Als de gegevens die u aan ons verstrekt, zijn gewijzigd of als u weet dat die gaan wijzigen, dan moet u dat ons laten weten. Heeft u hier vragen over? Dan kunt u altijd terecht bij onze Service Desk Lenen via telefoonnummer 020 200 83 88.
Hoe werkt de Lloyds Bank Verzamel app?
Met de Lloyds Bank Verzamel app verzamelt u uw financiële gegevens op een veilige manier bij websites van de overheid waar deze gegevens al bekend zijn. De Lloyds Bank Verzamel app begeleidt u langs deze websites. Bij ieder systeem logt u in met uw DigiD. Als u een partner heeft, dan logt hij of zij ook in.
De Lloyds Bank Verzamel app haalt alle relevante gegevens van de websites en maakt er uw persoonlijk financieel profiel van. De gegevens die worden verzameld, presenteert de app steeds overzichtelijk op het scherm.
Aan het einde van het proces besluit u zelf of u de verzamelde informatie doorstuurt naar ons. Als u dit niet doet, dan kunt u geen aanvraag doen bij Lloyds Bank. Zodra u de Lloyds Bank Verzamel app afsluit, worden alle in de app verzamelde gegevens automatisch verwijderd van uw telefoon.
Op deze pagina vindt u een korte video waarin wij uitleggen hoe deze app werkt.
Ik wil de lening toch niet, wat kan ik doen?
U mag de leenovereenkomst herroepen binnen 14 dagen nadat de overeenkomst is gesloten of nadat u alle relevante informatie heeft ontvangen. Als u de lening toch niet wilt, stuur dan een e-mail naar lenen@lloydsbank.nl of een brief naar Lloyds Bank GmbH, Postbus 93020, 1090 BA Amsterdam. U moet het openstaande leenbedrag aan ons terugbetalen. U heeft daarvoor maximaal 30 dagen de tijd na de datum van uw e-mail of brief. Over dit bedrag betaalt u de rente die in uw overeenkomst staat. De rente wordt berekend vanaf de dag van het uitbetalen van uw lening tot de dag waarop u het bedrag aan ons heeft terugbetaald.
Ik wil mijn lening (gedeeltelijk) aflossen. Hoe doe ik dit?
U kunt op elk moment een zelf gekozen bedrag (boetevrij) extra aflossen. Maak het bedrag over naar ons bankrekeningnummer NL19 RABO 0343 0974 43 op naam van Lloyds Bank. Vermeld hierbij uw contractnummer dat begint met '100' of '101'.
Ik wil mijn rekeningnummer (IBAN) wijzigen. Hoe geef ik dat door?
- Vul dit machtigingsformulier in en onderteken het formulier.
- Verzamel de documenten die u met het formulier mee moet sturen. Op de eerste pagina van het formulier leest u om welke documenten het gaat.
- Stuur het machtigingsformulier en de documenten per e-mail naar lenen@lloydsbank.nl.
- U ontvangt een e-mail van ons als het rekeningnummer is aangepast.
Vragen?
Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag snel verder.