Wilt u weten hoe het maandbedrag van uw hypotheek is opgebouwd en wanneer wij de betalingen van uw rekening afschrijven? Of wat er gebeurt als een betaling niet is gelukt? Hieronder leest u daar meer over.
Waaruit bestaat uw maandbedrag?
Als u een aflossingsvrije hypotheek heeft, dan bestaat het maandbedrag voor uw hypotheek alleen uit rente. Heeft u een annuïteitenhypotheek of lineaire hypotheek? Dan lost u elke maand een deel van de hypotheek af. U betaalt dan naast rente ook aflossing. Dit aflossingsbedrag is verwerkt in het maandbedrag. Een eventuele overlijdensrisicoverzekering is niet in het maandbedrag opgenomen. De premie voor deze verzekering betaalt u rechtstreeks aan de verzekeraar.
Heeft u een spaarhypotheek, levenhypotheek of effectenhypotheek? Dan betaalt u rente aan ons en de premie of inleg voor de verzekering of beleggingsrekening bij uw hypotheek aan de verzekeraar of beleggingsinstelling. Deze premie of inleg is geen onderdeel van het maandbedrag dat u aan ons betaalt.
Wanneer betaalt u voor uw hypotheek?
Wanneer betaal ik voor het eerst?
Het eerste maandbedrag voor uw hypotheek betaalt u op de een na laatste werkdag voor het einde van de maand waarin u de akte bij de notaris heeft getekend. Of op de een na laatste werkdag voor het einde van de maand erna. In welke maand u voor het eerst betaalt, hangt af van de datum waarop u de akte ondertekent. Meestal betaalt u de eerste keer meer dan één maandbedrag.
Wanneer schrijven jullie de maandbedragen voor mijn hypotheek van mijn rekening af?
Dit doen wij op de een na laatste werkdag voor het einde van iedere maand. U kunt deze datum ook zien in Mijn Hypotheek. U betaalt deze bedragen achteraf. Dit betekent dat u betaalt over de afgelopen periode.
Mag ik een maand of langer vooruit betalen?
Het is niet mogelijk om een maandbedrag of meerdere maandbedragen vooruit te betalen.
Wat gebeurt er als u niet heeft betaald?
Het is niet gelukt om een maandbedrag van mijn rekening af te schrijven
Over uw betalingsachterstand betaalt u ons wettelijke rente en eventuele overige kosten:
- Kosten van de deurwaarder
- Incassokosten
- Kosten voor het verkopen van uw huis
- Kosten van de executieverkoop van uw huis
Op rijksoverheid.nl kunt u opzoeken wat de wettelijke rente op dit moment is.
Maak het maandbedrag dus zo snel mogelijk zelf aan ons over. Dit gaat het makkelijkst als u eerst inlogt in Mijn Hypotheek. Daar ziet u wat uw betalingsachterstand op dit moment is en kunt u het bedrag direct overmaken via iDEAL. Wilt u op een andere manier betalen? Neem dan contact op met onze afdeling Bijzonder Beheer via telefoonnummer 020 563 28 68. Of stuur een e-mail naar bijzonderbeheer@lloydsbank.nl.
Meer weten? Lees dan de brochure Betalingsproblemen.
Ik heb meerdere maandbedragen niet betaald
Neem zo snel mogelijk contact op met onze afdeling Bijzonder Beheer. Bel ons op 020 563 28 68 of stuur een e-mail naar bijzonderbeheer@lloydsbank.nl. Dan gaan wij samen met u op zoek naar een oplossing voor uw betalingsproblemen.
Hoe betaal ik een betalingsachterstand?
Dit gaat het makkelijkst als u eerst inlogt in Mijn Hypotheek. Daar ziet u wat uw betalingsachterstand op dit moment is en kunt u het bedrag direct overmaken via iDEAL. Wilt u op een andere manier betalen? Neem dan contact op met onze afdeling Bijzonder Beheer via telefoonnummer 020 563 28 68. Of stuur een e-mail naar bijzonderbeheer@lloydsbank.nl.
Wanneer betaalt u voor de verzekeringen bij uw hypotheek?
Neem contact op met de verzekeraar waar uw verzekering loopt om te informeren wanneer u de premie betaalt.
Betalen met automatische incasso
U machtigt ons om de bedragen maandelijks automatisch van uw rekening af te schrijven. Wilt u uw rekeningnummer wijzigen? Dat regelt u eenvoudig zelf.
Vragen?
Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag snel verder.