Welk team ga je versterken?

Deze functie valt binnen de afdeling Collections & Recoveries (C&R) van Lloyds Bank GmbH, onderdeel van Operations.
 

Over Lloyds Bank

Lloyds Bank is onderdeel van Lloyds Banking Group, de grootste bankengroep van het Verenigd Koninkrijk. De Nederlandse vestiging, met ruim 200 medewerkers, is anders dan andere Nederlandse banken. Dat merk je aan onze eigenzinnige, gedurfde visie op de markt. Aan onze innovatieve producten en diensten. En natuurlijk aan de korte lijnen voor onze klanten. Lloyds Bank doet jaarlijks mee aan de Great Place To Work survey, waarbij we een plek op de lijst van ‘Best Workplaces’ verdienden!

Jouw verantwoordelijkheden

  • Goede relaties beheren en onderhouden met externe partijen zoals makelaars, deurwaarderskantoren, notarissen en advocaten
  • Gegevens en relevante informatie over achterstallige betalingen nauwkeurig beheren en zodanig bijhouden dat deze direct beschikbaar en controleerbaar zijn
  • Het verstrekken van managementinformatie op verzoek
  • Achterstandsdossiers effectief beheren, van opening van een dossier tot het treffen van regelingen en afspraken met klanten. Beoordeling van de omstandigheden van klanten, bekijken van de financiële situatie en aanbevelingen doen (zoals herstructurering). Ook ben je verantwoordelijk voor de late fase van het achterstandsbeheer en eventueel gedwongen verkoop van een onroerend goed
  • Waar nodig huisbezoek brengen aan klanten in financiële problemen om de situatie en omstandigheden te kunnen beoordelen
  • Optreden als wettelijk vertegenwoordiger van de bank bij rechtszaken of veilingen
  • Zorgdragen voor een minimale restschuld en verlaging van een restschuld na verkoop of veiling van een onroerend goed
  • Ondersteuning bij audits door het verstrekken van informatie en gegevens

Wie ben jij en wat kun je?

  • HBO werk- en denkniveau
  • 2 - 5 jaar relevante werkervaring binnen Bijzonder Beheer
  • Ten minste WFT CK
  • Een goede kennis van de eisen van de AFM en de Code Kredietverlening
  • Sterk risicobewustzijn en in overeenstemming met de Nederlandse wetgeving
  • Vakkennis in kredietbeheer
  • Grondige kennis van privaatrecht
  • Grondige kennis van het faillissementsrecht
  • Grondige kennis op het gebied van incasso/hypotheken/vastgoed/veilingen
  • Engelse communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, is een pre
  • Kennis van iSHS, Tallyman , Case Control is een pre
  • In het bezit van een geldig Nederlands rijbewijs

Wat we jou bieden

Naast het werken in een leuk team met gezellige collega’s bieden wij ook:

  • Een rol voor 32 tot 40 uur per week met een marktconform salaris
  • Een arbeidsvoorwaardelijk pakket met goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder:
  • 30 vakantiedagen (of 240 uur) per jaar (gebaseerd op een fulltime dienstverband)
  • Een 13e maand, deze kun je of maandelijks of een keer per jaar in december laten uitbetalen
  • Deelname aan onze collectieve zorgverzekering met korting
  • ‘SWAP DAYS’ waarbij je Nederlandse nationale feestdagen kunt ruilen voor een andere dag naar keuze
  • Om je helpen gezond te blijven, stimuleren wij je om lid te worden van een sportschool van jouw eigen keuze via bedrijfsfitness
  • Leer je collega’s persoonlijk kennen op een van onze connection events die elk kwartaal plaatsvinden

We hechten ook waarde aan jouw work-life balance, dus bieden wij:

  • Hybride werken: werken op welke plek je maar wilt, zelfs vanuit een ander land binnen de EU
  • Een complete thuiswerkplek

Jouw recruitment proces

Uitgelichte producten

Stap 1: Reageren

Je kunt solliciteren op door je CV en motivatiebrief te sturen naar recruitment@lloydsbank.nl. Nadat we je sollicitatie hebben ontvangen, doen we ons best om deze zo snel mogelijk te beoordelen en een reactie met je te delen. 

Stap 2: het eerste gesprek

Je eerste gesprek met ons vindt online plaats, of bij op ons kantoor in Amsterdam. Het doel van dit gesprek is om elkaar te leren kennen. Is er een match met het team en de positie? Uiteraard is hier ook alle ruimte voor jouw vragen aan ons. 

Stap 3: het tweede gesprek

We zijn enthousiast en willen je graag nog een keer spreken. Het gesprek vindt online plaats, of bij op ons kantoor in Amsterdam. In dit gesprek gaan we dieper in op de functie zelf en het team waar je deel van gaat uitmaken.

Stap 4: het aanbod

Gefeliciteerd! We zouden je graag als nieuwe Lloyds Bank collega ontvangen. Is dit gevoel wederzijds? Dan ontvang je ons aanbod per e-mail. Voor de meeste functies geldt ook een screening. Deze vindt na het accepteren van ons aanbod plaats. 

Are you ready to join our journey?

Herken jij jezelf en hebben wij je interesse gewekt? Dan willen wij graag kennismaken met jou! Stuur je CV met motivatie naar: recruitment@lloydsbank.nl

We hopen je snel als nieuwe collega te kunnen verwelkomen! 

Apply now